چگونه ناشر کتاب پیدا کنیم؟

چگونه ناشر کتاب پیدا کنیم؟ اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که برای نویسندگان کتاب اهمیت دارد، چاپ کتابشان است تا با این کار علاوه بر حفظ آثارشان از سرقت و دزدیده شدن، به سود مالی مورد نظر نیز برسند. ناشران زیادی در کشور ایران وجود دارند که اقدام به چاپ کتاب در زمینه و موضوعات مختلف می‌کنند؛ معمولاً پیدا کردن ناشر کتاب برای اولین بار کار آسانی نیست و نویسنده باید اقدام به ارائه مطالب باکیفیت و خوب کند تا ناشران تمایل به چاپ آنها داشته باشند. پس در صورتی که نویسنده هستید، بهتر است پیدا کردن یک ناشر متخصص و با تجربه را که بتواند به طور تخصصی کتاب شما را چاپ کند، در اولویت قرار دهید.

کار ناشر کتاب چیست؟

سوال مهمی که در کنار چگونه ناشر کتاب پیدا کنیم برای نویسندگان ایجاد می‌شود، این است که کار یک ناشر کتاب چیست؟ به طور کلی از مهم‌ترین وظایف یک ناشر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نمونه خوانی و نظارت بر ویراستاری
  • ارزیابی متون نویسندگان و خواندن کتاب‌های آنها با دقت فراوان
  • ارتباط با مترجمان و نویسندگان برای انتخاب و گرفتن سفارش تولید
  • نظارت بر صحافی و چاپ کتاب
  • نظارت بر روند فروش و توزیع کتاب
  • نظارت بر صفحه آرایی، حروف چینی، لیتوگرافی و صحافی
  • دریافت مجوزهای لازم و معرفی کتاب به بازار

هم چنین بخوانید: ناشر کیست؟

راهنمای انتخاب بهترین ناشر کتاب

چگونه ناشر کتاب پیدا کنیم؟

در نظر گرفتن راهنمای انتخاب بهترین ناشر و اینکه چگونه ناشر کتاب پیدا کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است. در مرحله اول باید به سابقه کاری و تجربه ناشر در چاپ کتاب‌های متعدد توجه کرده و درباره کتاب‌هایی که توسط این ناشر چاپ شده است، تحقیق کنید. علاوه بر این، داشتن تعهد و مسئولیت پذیری و احترام به مخاطب از دیگر مواردی است که هنگام انتخاب ناشر باید به آنها توجه نمایید.

بیشتر بخوانید:  چاپ دیجیتال کتاب

برای مشاهده نمونه کتاب های منتشر شده در انتشارات فروغ سیمرغ به فروشگاه مراجعه کنید. بنابراین خواهید دید که فروغ سیمرغ یکی از پرفروش ترین انتشاراتی معتبر است که بیشترین تعداد چاپ کتاب را داشته است.

برای پیگیری‌های بعدی و رفت و آمدهای راحت‌تر، بهتر است ناشری را انتخاب کنید که به شهر یا محل زندگی شما نزدیک‌تر باشد؛ همچنین کیفیت در چاپ کتاب، احترام به نویسنده و پیگیر بودن ناشر از دیگر مواردی است که هنگام انتخاب ناشر کتاب باید به آنها توجه داشته باشید. معمولا ناشران برتر و شناخته شده هر کتابی را برای چاپ قبول نمی‌کنند و فقط کتاب‌های خاص و با کیفیت را انتخاب می‌کنند، به همین دلیل در صورتی که از کیفیت کار خود مطمئن هستید بهتر است به سراغ ناشران برتر کشور بروید.

با بهترین انتشارات ایران بیشتر آشنا شوید.

چگونه ناشر کتاب پیدا کنیم؟

این سوال همیشه برای نویسندگان تازه کار پیش می‌آید که چگونه ناشر کتاب پیدا کنیم؟ برای پیدا کردن ناشر مورد نظر بهتر است در ابتدا کتاب‌هایی که موضوعی شبیه به کتاب شما دارد را انتخاب کرده و سپس اقدام به بررسی ناشران آنها کنید. در حال حاضر در کشور ایران ناشران بی‌شماری وجود دارند که شما می‌توانید برای چاپ کتاب خود از آنها کمک بگیرید. پس از آنکه ناشر مورد نظر را پیدا کردید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود مانند ایمیل، شماره تماس و آدرس با آنها صحبت کرده و در مورد موضوع و چاپ کتاب خود با آنها مشورت کنید.

سپس نیاز است تا به صورت حضوری به نزد آنها رفته تا ناشران بیشتر کتاب شما و موضوع و کیفیت آن را بررسی کنند. علاوه بر این، یکی دیگر از بهترین روش‌های پیدا کردن ناشر، شرکت در نمایشگاه‌های کتاب می‌باشد، به این صورت که می‌توانید به نمایشگاه‌های کتابی که هر ساله برگزار می‌شود مراجعه کرده و در بین جمعیت زیادی از ناشران، با آنها ارتباط برقرار کرده و در مورد کتاب خود، با آنها صحبت کنید.

کارشناسان فروغ سیمرغ به عنوان بهترین انتشارات برای کتاب اولی ها آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

 

بیشتر بخوانید:  چاپ کتاب در تیراژ پایین

چگونه ناشر کتاب پیدا کنیم؟

با ناشر کتاب درباره چه موضوعاتی صحبت کنیم؟

موضوع مهمی که پس از چگونه ناشر کتاب پیدا کنیم اهمیت پیدا می‌کند، صحبت درباره موضوعات مهم با ناشر است. به طور کلی شما باید در مورد موضوعاتی مانند

  • صفحه آرایی و نوع چاپ کتاب
  • نوع کاغذ
  • نوع جلد
  • تعداد صفحات
  • و ….

با ناشر صحبت کنید. علاوه بر این، در قدم بعدی نیاز است تا با ناشر در مورد قیمت فروش کتاب صحبت کنید تا هنگامی که ناشر برای دریافت مجوز اقدام می‌کند با مشکلی روبرو نشود و در نهایت کتاب شما به آسانی چاپ شود.

نمونه کتاب منتشره شده در فروغ سیمرغ

توانمندسازی شهروندی فعال در مدارس

140,000 تومانمشاهده کنید

هزینه چاپ کتاب

یکی از موضوعات مهمی که در زمان چاپ کتاب اهمیت پیدا می‌کند، هزینه آن است؛ به طور کلی هزینه چاپ کتاب را موارد مختلفی مانند هزینه‌های کاغذ، جنس و طراحی جلد کتاب، جوهر، هزینه‌های ویراستاری، دریافت مجوز و هزینه‌های صفحه آرایی مشخص می‌کنند. علاوه بر این، میزان تجارب و سابقه کاری ناشر نیز می‌تواند در تعیین میزان هزینه دریافتی موثر باشد. در صورتی که هزینه چاپ کتاب برای شما اهمیت دارد، بهتر است در ابتدا در مورد تمامی هزینه‌های آن با ناشر صحبت کرده تا پس از نوشتن قرارداد، با مشکل روبرو نشوید. علاوه بر این، هر چقدر جلد کتاب و کاغذهایی که برای کتاب خود انتخاب می‌کنید کیفیت بالاتری داشته باشد شما باید هزینه بیشتری نیز برای آن پرداخت کنید.

نکات مهم پیدا کردن ناشر کتاب

در صورتی که پاسخ این سوال که چگونه ناشر کتاب پیدا کنیم برای شما اهمیت دارد، بهتر است برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، نکات مهم زیر در مورد انتخاب بهترین ناشر را نیز در نظر بگیرید:

  • در هنگام انتخاب بهترین ناشر توجه داشته باشید که انتشارات مورد نظر باید معتبر باشد و دارای پروانه نشر باشد.
  • هیچگاه کل فایل کتاب را برای انتشارات ارسال نکنید و در ابتدا فقط قسمتی از آن را ارسال کرده و پس از بستن قرارداد، اقدام به ارسال کل فایل کتاب کنید.
  • در ابتدا در مورد ناشر مورد نظر به خوبی تحقیق کرده و اطلاعات خود را بالا ببرید تا دچار مشکلاتی مانند سرقت ادبی یا چاپ کتاب بدون مجوز نشوید.
  • در زمان تحویل فایل خود به ناشر حتماً از او رسید دریافت کنید.
  • از ناشر بخواهید تمامی فرایندهای چاپ و نشر از جمله صفحه آرایی، ویراستاری، فرایند چاپ، طراحی جلد و…. به خوبی و با دقت تمام انجام دهد و اشتباهی در این زمینه رخ ندهد.
  • با کسانی که کتاب آنها چاپ شده است و موضوعی شبیه موضوع کتاب شما دارند، صحبت کرده و در مورد ناشران مختلف یا ناشری که کتاب آنها را چاپ کرده است مشورت و گفتگو کنید.
  • حتماً نمونه کارهای ناشر را به خوبی بررسی کرده و مطمئن شوید برای کتاب شما مناسب می‌باشد.
بیشتر بخوانید:  کاغذ چگونه ساخته می‌شود؟

فروغ سیمرغ تمامی این شرایط را دارد که شما با کمترین هزینه، بهترین خدمات را دریافت می کنید. کافیست با شماره زیر تماس بگیرید.

09306884634

فهرست مقاله

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من